Koncertni performans „PROCESS ISpainT(H)ING?!_0.4“ u Dnevnom boravku Rojca
Soundpainting platforma Pula predstavlja događaj iz “Ciklusa koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.3”
PROCESS_ISpainT(H)ING?!_0.4
Koncertni performans: event kompozicija oblikovana u realnom vremenu!
Vrijeme: subota, 19. studenog 2022. | 20 sati
Mjesto: Dnevni boravak Rojca – prijenos uživo na Radio Rojcu uz besplatan ulaz
Luka Žužić, trombone and objects
Nenad Sinkauz, el. guitar, midi guitar, electronics, live processing
Marco Quarantotto, drums & objects
Marko Grbac Knapić, meta-midi keyboards, electronics, live processing
Pavle Jovanović, el.guitar, objects, electronics, live processing
Neven Radaković, Rhodes el. piano, analog synth, voice, electronics, live processing
Dizajn zvuka i svjetla: Dean Pavletić
Tehnička potpora: AudioLab d.o.o.
Projekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ usmjeren je na procesualnost – umjetničko-istraživački proces kao ključno – nepredvidivo, otkrivajuće i (potencijalno) transformirajuće iskustvo. Konceptualno i teorijski oslanja se na Soundpainting, multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu (autora Waltera Thompsona) – s ciljem stvaranja i razvijanja novog, autorskog „isPAINTING“ znakovnog jezika (IStrian soundpainting), okupljajući glazbenike, skladatelje i soundart umjetnike koji djeluju na polju ekperimentalne, improvizirane glazbe, intermedijalne i hibridne umjetnosti, a koji su na ovaj ili onaj način vezani uz Istru. U izvedbenom aspektu projekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ kreće se na razmeđi glazbe, soundarta, performans arta i glazbenog teatra, mjenjajući umjetničko-izvedbene forme i izvođačke formacije od izvedbe do izvedbe, ali uvijek zadržavajući zajednički nazivnik u eksperimentalnoj i improvizacijskoj kompoziciji, otvarajući performativi prostor za susret i prožimanje inovativnih i radikalnih autorskih senzibiliteta, koncepata i estetika umjetnika koji u danom trenutku čine autorsko-izvođački korpus.
Svaka nova izvedba, metodološki i organizacijski navezana je na umjetničko istraživanje i umjetničku rezidenciju, kroz koje se svaka nova event kompozicija konceptualizira. Tako će ovom koncertnom performansu prethoditi dvije metodološke faze: umjetnička istraživanja “MetaMIDI_0.1” i “isPAINTING_0.4”, te umjetnička rezidencija “PROCESS ISpainT(H)ING!?_0.4”, u sklopu koje će u Dnevnom boravku Rojca 18. – 19.11.2022. biti održana isPAINTING radionica.
U središtu pozornosti umjetničkog istraživanja “MetaMIDI_0.1 je razvoj midi instrumenta koji se temelji na aproprijacijskim strategijama, procesima i tehnikama. Aproprijacija (prisvajanje) podrazumijeva korištenje “tuđih” (konretnih) zvučnih mikroelemenata, kompozicijskih mikrostruktura, motiva i isječaka, pretvarajući ih u autorske i samosvojne, manipulativnim i intervencijskim kompozicijskim tehnikama. Rezultat takvog procesa donosi posve novu paletu konkretnih zvukova (“musique concrete”), koji u svojoj ukupnosti čine instrument koji na neki “uvrnuti” način funkcionira kao veliki suvremeni mješoviti (meta)orkestar.
“isPAINTING_0.4” je umjetničko istraživanje koje na temelju istraživanja postojećih, razvija novi autorski znakovni jezik za skladanje. isPAINTING omogućava prilagodbu svakojakim instrumentima, svekolikim različitim autorsko-umjetničkim estetikama i senzibilitetima, personalizirajući postojeće koncepte i sam znakovni jezik, obzirom na vrstu i fleksibilnost instrumenata, ali i sam pristup autora-umjetnika-izvođača zvuku, odnosno, svom instrumentu. Na taj način omogućava aleatorične i paralelne performativne zvučne radnje, u jednakoj mjeri kao i one sinhronizirane – rezultirajući uvijek novim event kompozicijama koje se, dakako, oblikuju isključivo u trenutku izvedbe. Za razliku od Soundpaintinga i drugih sličnih znakovnih jezika za skladanje („Conduction“ autora Lawrence D. „Butch“ Morrisa, „Ritmo y percussion con senas“ autora Santiaga Vazqueza itd.) isPAINTING omogućava skladatelju-dirigentu istovremeno oblikovanje, vođenje i sudjelovanje u izvedbi. isPAINTING znakovni jezik koristi samo jednu ruku u znakovnoj komunikaciji, te ostavlja prostora da osoba, ili, u onom nekom zamišljenom idealu prema kojem stremi, osobe koje oblikuju izvedbu, ujedno u njoj sudjeluju svirački kao dio ansambla.
Organizator: Soundpainting platforma Pula i udruga RONDO HISTRIAE u suradnji sa Savezom udruga Rojca
Glavni producent: Neven Radaković
Izvršni producenti: Mia Đurčević i Jan Franjul
Dizajn i oblikovanje promotivnog materija: Neven Radaković
Događaj je organiziran u sklopu programa “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.3” i „Ciklusa umjetničkih istraživanja“ Soundpainting platforme Pula kojeg organizira udruga RONDO HISTRIAE uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.
Autor i voditelj projekta: Neven Radaković
Biografije umjetnika
LUKA ŽUŽIĆ rođen je u Puli. Sa šest godina počeo je svirati klavir. 1998. godine upisuje klavir u srednjoj školi Ivan Matetić Ronjgov u Rijeci. Dvije godine kasnije počinje svirati trombon, te od 2001. godine pohađa jazz seminar B. Petrovića u Grožnjanu gdje prati nastavu klavira i harmonije kod E. Spanya te sudjeluje u big-band radioni pod vodstvom S. Feigla.2002. Godine upisuje klavir na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, područni odsjek Rijeka, u klasi prof. V. Babina. Iste godine upisuje i trombon u srednjoj školi I. M. Ronjgov u Rijeci. Od 2005. godine studira jazz trombon na Universitat fur Musik und Darstellende Kunst Graz u klasi Ed Neumeistera.2008. godine diplomirao je klavir na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu te 2012 diplomirao je na Kuntuniversitat fur Dartstellende Kunst u Grazu. Od 2003. godine stalni je član HGM Jazz Orkestra Zagreb s kojim je imao prilike nastupati s nekim od vrhunskih svjetskih jazz glazbenika kao što su: John Reiley, Bob Mintzer, Randy Brecker,Dave Liebman, Michael Phillip Mossman, Luis Bonila, Peter Erskine, Jim Mcneely… Sa istoimenim orkestrom nastupao je 2006. godine na IAJE jazz konferenciji u New Yorku, te do danas bio je na mnogobrojnim turnejama u Italiji, Austriji, Srbiji, Makedoniji, Njemackoj,Svedskoj,Cipru, Spanjolskoj, Portugalu, Belgiji, Kini, Indoneziji… Godine 2010. 2015. I 2018. dobitnik je nagrade Status u kategoriji jazz. Godine 2010. svira turneju po Europi sa Europskim Jazz Orkestrom pod vodstvom T. Tomsica Trenutno svira, komponira te pise aranzmane za razne Hrvatske izvodjace. Svira i surađuje sa Hgm Jazz Orkestrom Zagreb, Big Bandom HRTa, Simfonijskim orkestrom HRT, Zagrebacka filharmonija,Tamarom Obrovac Transhistria electric, Edo Maajkom, Kristianom Terzićem, Massimom Savićem, Gustafima, APU – Postmodern Art Ensemble, Krunoslavom Levačićem, Milom Elegović, Gordanom Kovačić te sa drugim izvođačima…
NENAD SINKAUZ rođen je 1980. u Puli. Magistrirao je etnomuzikologiju na filozofskom fakultetu u Padovi. Po zanimanju je skladatelj i performer u raznim glazbenim, plesnim, kazališnim i multidisciplinarnim projektima. Njegov rad je usmjeren prema istraživanju transverzalnih glazbenih formi. Dobitnik je četiri Zlatne arene te nagrade za najbolju glazbu na Danima hrvatskog filma. Surađuje kao skladatelj na brojnim filmskim, kazališnim, plesnim i multimedijalnim projektima.
Autor je audovizualnog projekta “… day of the year” s kojim nastupa na festivalima u SAD-u, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Japanu, Grčkoj, a koji kroz improvizaciju i live sampling istražuje odnos zvuka i videa.
Od 2010. umjetnički je voditelj zajedno sa Alenom Sinkauzom međunarodnog festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart u Puli.
Kao skladatelj i performer surađivao je sa raznim glazbenicima, koreografima, video umjetnicima, kazališnim i filmskim redateljima u Hrvatskoj i inozemstvu. Neki od njih su Danijel Žeželj, Mala Kline, Dana Budisavljević, Nevio Marasović, Dalibor Matanić, Marc Ribot, Warren Ellis, Greg Cohen, Franka Perković, Oliver Frljić, Francesco Scavetta, Mikiko Kawamura, Matija Ferlin, Petra Hrašćanec, Ksenija Zec, Saša Božić, BADco.
MARCO QUARANTOTTO magistrirao je jazz bubanj i udaraljke na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti – Institutu za jazz glazbu u Grazu, kod sveučilišnih profesora Alex Deutsch, Mandred Josel i Howard Curtis. Na hrvatskoj glazbenoj sceni surađivao je sa glazbenim grupama Nola, Goribor, East Rodeo i T.B.F.
U 2009. godini seli u London gdje nastavlja glazbenu karijeru. Od tada do danas nastupao je sa mnogim britanskim cjenjenim glazbenicima kao što su Johnatan Gee (Pharaoh Sanders), Quentin Collins (Alicia Keys/Gregory Porter), Byron Wallen (Chaka Khan/Hug Masakela), Nathaniel Facey, Mike Gorman (Incognito), Mornington Lockett, Kevin Davy (Lamb), Nicholas Meyer (Jeff Beck), Andrew McCormak, Claude Deppa (Carla Bley), Nick Pini (Laura Marling/Nick Mulvey), Dominik Pipkin (Morcheeba/PalomaFaith), Carl Orr (Billy Cobham), John Etheridge (Soft Machine), Sam Eastmond (John Zoran) i drugi. Redovito surađuje sa Beth Rowley, Robert Mitchell (Steve Coleman Five Elements), Julia Biel, Toni Kofi, Theo Jackson, Will Butterworth Trio/Quartet, Adam Beattie, Brooke Sharkey, Nicki Wells Turya, Toru i Shama Rahman.
2019 godine osniva svoj autorski trio ŪROK i u Novembru iste godine izdaje album prvijenac za Chant Records u New York Cityu. Album je uvršten u listu najboljih jazz albuma godine u Rolling Stone Magazinu ‘Best Of Jazz 2019’.
Značajne suradnje sa međunarodnim umjetnicima kao što su Jessica Lourie, Erin Dickins (Manhattan Transfer), Chad Lefkowitz-Brown, Roy Paci, Knoel Scott (Sun Ra Arkestra), Manu Eveno (Tryo) i Timi Dakolo.
Suradjivao je sa producentima kao što Humberto Gatica (Michael Jackson, Andrea Bocelli), Marc Urselli (Mike Patton, John Zorn), Julian Simmons, Alberto Roveroni, Gary Marlowe, Massimo Visentin, Giulio Favero (Zu, Teatro Degli Orrori).
Snimio je preko četrdeset albuma za razne umjetnike iz glazbenih pravaca Jazz, Rock, Experimentalne i Etno glazbe, diljem Europe i Velike Britanije.
MARKO GRBAC KNAPIĆ – M.G.K. je multi-instrumentalist i skladatelj iz područja elektronske, kazališne, plesne i filmske glazbe. Snima akustična okruženja i stvara zvučne instalacije. Angažiran u istraživanju gore navedenih područja, posebice područja u kojima se odvija miješanje stilova u svrhu nastajanja novog originalnog umjetničkog izražaja. Tijekom proteklih 25 godina živio i djelovao diljem Europe ali nikada nije napustio stari continent. Surađivao sa: Kazalište dr.Inat Pula(HR), Playground Collective – Frankfurt(DE), Ninja Tune-London(UK), Prog as a frog – Amsterdam(NL), Istarsko Narodno Kazalište-Pula(HR), Companie with Bals-(FR-NL), Grotest Maru-Berlin(DE), Forgotten fish memory orchestra-Amsterdam (NL), Eva Ursprung-Graz(AU), Maja Drobac -Zagreb(HR), Andrea Gotovina-Pula(HR), Ivan Marušić-Zagreb(HR) i mnogim glazbenicima u više od 350 koncerata, 8 kazališnih predstava , 4 LP – CD izdanja, 2 soundtracka za film, 9 zvučnih instalacija i dva puta puta nagrađivan u filmskoj i scenskoj umjetnosti. Živi u Puli i stvara glazbu u vlastitom studiju “Armazonex”.
PAVLE JOVANOVIĆ rođen je u Zagrebu 1983. Nakon osnovne i srednje škole upisuje studij jazz gitare na konzervatoriju u Klagenfurtu, Austrija pod vodstvom Agostina di Giorgia. Tokom studija sudjeluje u raznim seminarima pod vodstvom najistaknutijih jazz muzičara kao Barry Harris, Part Martino, Ben Monder, E. Svensson, Rob Bargad, Ed Partika, Luigi Grasso itd.
Nakon završenog konzervatorija sa najvišim ocjenama odlazi u New York učiti i svirati sa muzičarima na tamošnjoj sceni. Tamo je sudjelovao seminarima i učio privatno kod muzičara kao Pat Martino, Gilad Hekselman, Lage Lund, Ben Monder, Miles Okizaki, Steve Coleman i drugi. Nakon povratka u Hrvatsku 2015. osniva kvintet sa saksofonistom Grgurom Savićem pod imenom Cromatik sa kojim snimaju LP pod imenom ‘Saturday Jam’ sa kojim odlazi na turneju i promociju po Kini. Godinu dana kasnije osniva trio ‘PEEK 3’ sa Krunosalvom Levačićem na bubnjevima i Ivarom Robanom Križićem na kontrabasu te snimaju LP ‘Fragments’ i izdaju ga za Dallas records. Album je proglašen jednim od najboljih jazz albuma 2016. Kasnije te godine snima demo snimku sa free jazz sekstetom koji je osnovao sa Zoranom Ščekićem orijentiran na grafičke kompozicije i slobodnu improvizaciju. U sekstetu naziva ‘Abstract Constraction collective’ nastupa sa Ščekićem, Sašom Nestorovićem, Lukom Žužićem, Ivarom Križićem i Krunoslavom Levačićem u sklopu Muzičkog bienalla Zagreb sa posebnim gostom, Chris Jarretom na klaviru. ‘Abstract Constraction collective’ 2020. godine izdaje svoj prvi studijski album pod nazivom ‘Compression- Decompression’ za izdavačku kuću Cantus. U ljeto 2019. Završava magistarski studij u Beču sa diplomom Master of Arts u klasi profesora Martina Kollera i završava studijski album ’Fallout’ koji izlazi krajem 2022. godine za Unit Records u Švicarskoj.Osim vlastitih projekata sudjelovao je i snimao u raznim orkestrima i vrhunskim regionalnim muzičarima kao Miro Kadoić, Zoran Ščekić, Saša Nestorović, Bojan Krhlanko, Jošt Drašler, Zvjezdan Ružić, Zvonimir Šestak, Ivan Bonačić, Marko Lazarić, Marko Črnčec, Jazz orkestar HRT, HGM Big Band, CRI Orchestra, Nenad Sinkauz, Vesna Pisarović, Sunrise Session Collective i dr.
NEVEN RADAKOVIĆ (1978.), akademski dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbenik, performer – umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula.
Nakon 15 godina izvođenja klasičnoga repertoara glazbe 18., 19. i 20. stoljeća kao simfonijski, operni i zborski dirigent sa raznim ansamblima, orkestrima i zborovima (Zagrebačka filharmonija, Simfonijskim Puhački orkestar HV-a, Sofijski festivalski orkestar, Cantus ansambl, Ganz festivalski ansambl, Zbor i orkestar HNK Split, HRT Zbor, akademski zbor i orkestar Muzičke akademije Zagreb itd..) 2011. posvećuje se autorskom radu na polju ekperimentalne, improvizirane i Nove glazbe, sa fokusom na konceptualnoj, performativnoj, eksperimentalnoj i intermedijalnoj kompoziciji.
2015. započinje svoje putovanje Soundpaintingom (multidisciplinarnim znakovnim jezikom za skladanje u realnom vremenu), te u suradnji sa udrugom Rondo Histriae pokreće Soundpainting platformu Pula (prostor za istraživanje, produkciju i edukaciju na polju inovativnih umjetničkih praksi), u sklopu koje vodi i organizira radionice, istraživanja i umjetničke rezidencije, te osmišljava i producira autorske multidisciplinarne, intermedijalne, koncertne i radiofonske umjetničke produkcije: “Orkestracija prostora” , “Treniranje prisutnosti” , “DADa/NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto”, “USTA_NA_K: što bi bilo mišljenje da se neprestano ne suočava sa kaosom”, “Nikad i Uvijek”, “Dum spiro”, “Grafospekcije”, “Metamidi”, “PROCESS_ISpainT(H)ING?!”, “IMPROViziJE” , “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe”, “Ciklus intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa”, te od 2020. – izlagačko-izdavačko-izložbeni projekt – “IZlog”.
Osnivač je i umjetnički voditelj CRI Orchestra (CRoatian Improvisers Orchestra), ISpainT(H)ING ensemble, APU Postmodern Art Ensemble itd.