RETROSPEKTIVA DUŠANA MAKAVEJEVA U KINU VALLI od 27. do 29. ožujka

U Kinu Valli će se od 27. do 29. ožujka prikazati tri kratkometražna i tri dugometražna filma nedavno preminulog autora Dušana Makavejeva. Redatelj, scenarist, pronicljiv mislilac, čovjek razigranog duha, Dušan Makavejev kroz svojevrsni je anarhizam i subverzivnost obilježio epohu stvaranja Crnog vala.  Za sobom je ostavio kultne naslove koji su počesto bili pod cenzurom zbog suptilne kritike kako komunističkih tako i kapitalističkih vrijednosti života i koji su prikazivani, ako uopće, i desetljeće nakon samog nastanka.

U srijedu, 27. ožujka s početkom u 18:30 u foajeu Kina otvoriti će se  izložba fotografija realizirana uz prijateljsku potporu Njemačke Kinoteke, Fakulteta Dramskih Umetnosti iz Beograda, Kino kluba Split, Hrvatskog filmskog saveza i Jugoslovenske kinoteke, a  za tu je priliku jedan autorski tekst i osvrt napisao irski filmaš i kritičar, član “Experimental Film Society” iz Dublina, Maximilian Le Cain. Uvaženi gosti Miroljub Vučković, voditelj odjela za međunarodnu suradnju Filmskog centra Srbije i Nenad Polimac, filmski kritičar, održat će kratki osobni osvrt na rad velikog redatelja. Nakon otvorenja slijede filmovi:

Prokleti praznik, Jugoslavija, 1958., 9′ – dokumentarni film o folklornom slikarstvu na ruralnim grobnim spomenicima, fokusiran na prikaze i simbole koji predstavljaju pokojnikov život i slave onaj zagrobni.

Ljubavni slučaj ili tragedija službenice PTT-a, Jugoslavija, 1967., 77′ – mlada zaposlenica poštanskog ureda započinje ljubavnu vezu s ozbiljnim mladićem, no prilikom njegovog dužeg službenog puta, podliježe udvaranjima kolege. Po povratku mladića dolazi do oštrih sukoba s tragičnim ishodom.

U četvrtak, 28. ožujak u 19:30, prikazati će se  Slikovnica pčelara, Jugoslavija, 1958., 8′ – Makavejev istražuje tipičnu slovensku tradiciju slikarstva košnice  koje ironizira i ismijava – često na iznenađujuće vulgaran i komičan način – društveni moral i stereotipe i Nevinost bez zaštite, Jugoslavija, 1968., 79′ – bravar i akrobat Dragoljub Aleksić snimio je 1942. godine, igrani film o snazi tijela i volje, društvenoj nepravdi i nježnoj ljubavi, o samome sebi.

U petak, 29. ožujak u 19:30 na rasporedu su Boje sanjaju, Jugoslavija, 1958., 8′ – film prikazuje sjajnu i dirljivu, u punom smislu te riječi, priču o izradi ćilima u pirotskom kraju (Pirot je mjesto na jugoistoku Srbije, blizu granice s Bugarskom) i  Čovjek nije tica, Jugoslavija, 1965., 82′ – ljubavna romansa između starijeg cijenjenog stručnjaka koji privremeno dolazi u industrijski grad zbog montaže strojeva i mlade frizerke u čijoj je kući odsjeo, te posljedice jednog takvog odnosa, naročito kad se u njega umiješa i jedan mladi vozač i jedan putujući cirkus.

Retrospektiva je ostvarena u organizaciji Pulske Filmske Tvornice, suradnji JU Pula Film Festival, Veleposlanstvom Republike Srbije u Republici Hrvatskoj, Generalnim konzulatom Republike Srbije u Rijeci, Austrijskim filmskim muzejom u Beču, Veleposlanstvom Republike Hrvatske u Beču, Avala Studios Beograd, Filmskim centrom Srbije i Zagreb Filmom.

Kratkometražne filmove iz produkcije Zagreb filma srdačno je ustupio Austrijski filmski muzej na 35mm filmskim kopijama, formatu koji je već zaboravljen ali koji svojom nesavršenošću pokazuje svu ljepotu i suštinu filmske umjetnosti.

Organizatori retrospektive posebno se zahvaljuju Bojani Makavejev na ljubaznosti, prijateljstvu i toploj podršci u pripremi ovog programa.

Ulaz na sve projekcije je slobodan.

Pin It on Pinterest